I rummet Alla ombord!ska alla kunna lära sig och förstå mer
om skeppet Vasa.
I rummet finns tavlor och bilder
som du kan känna på.
I rummet åker du dykarklocka
och inte handikapphiss.
Du kan prova att studera saker
på samma sätt som en marinarkeolog gör.
Du får arbeta med segel och rep
och prova hur man styrde skeppet.
Vi har också ett material på bliss.
Bliss är ett bildspråk som vissa barn läser.
Barn kan också komma hit
som en del av sin rehabilitering eller habilitering.
När du besöker rummet
får du alltid träffa våra pedagoger
som hjälper dig runt i rummet.
Allt i rummet handlar om skeppet Vasa
och 1600-talet.



